Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για ΠΥΣΔΕ Αχαΐας – ΕΑΚ : Ενημερωτικό 22ο

Posted on Updated on


Ενημερωτικό 22ο: Αδιέξοδα και «γόρδιοι δεσμοί» στο ΠΥΣΔΕ Αχ. – Ανακολουθίες με το ΠΥΣΠΕ, μειοψηφίες, ενστάσεις, η μέθοδος των λιγότερων μορίων στους προσωρινούς και λοιπά παραλειπόμενα

« …στη θέση τους σωστά κι ωραία βολεμένα, τα κλάματα και οι χαρές,
τα θέατρα κι οι αγορές, του κόσμου τα μυστήρια και τα βασανιστήρια…
»

Ι) Εισαγωγικά…

Το άνοιγμα των σχολείων της φετινής σχολικής χρονιάς στη β/βάθμια εκπ/ση εκτός από την σπουδαία οκταήμερη απεργία με την οποία επανασυγκροτήθηκε συλλογικά σε μεγαλύτερο βάθος και ένταση ο κλάδος και παρά τις αδυναμίες συνέχισής της, σημαδεύτηκε από τον τεράστιο όγκο προβλημάτων που δημιουργήθηκε στα σχολεία λόγω των βίαιων εργασιακών αλλαγών που έχουν επιχειρηθεί από πέρσι και οδηγούν τα ΠΥΣΔΕ μέχρι τέλος Οκτώβρη να προσπαθούν να λύσουν τον γόρδιο δεσμό της πλήρωσης των σχολείων με προσωπικό, συχνά ανεπιτυχώς.

Στην Αχαΐα δημιουργήθηκαν πρωτόγνωρα εκατοντάδες λειτουργικές υπεραριθμίες και άλλες μετακινήσεις που είναι της τάξης της χιλιάδας! Σε όλες τις ειδικότητες δημιουργήθηκε εκρηκτικό μίγμα προβλημάτων εξ αιτίας της συνειδητής πολιτικής απόφασης του ΥΠΑΙΘ να εφαρμόσει στην ίδια χρονιά συνδυασμένες πολυπαραγοντικές εκπαιδευτικές πολιτικές.

Αύξηση του διδ. ωραρίου κατά 2 διδ. ώρες, οπότε εξοικονόμησε το 11,1% επί του υπάρχοντος προσωπικού κατά μ.ο.. Βίαιη συρρίκνωση της Τεχν. Εκπ/σης με την κατάργηση των 50 ειδικοτήτων και την παρεπόμενη μείωση του αριθμού των τμημάτων στα ΕΠΑΛ. Η (οργανική τυπικά) μετακίνηση των εναπομεινάντων καθηγητών των 102 ΕΠΑΣ στα ΕΠΑΛ. Η αύξηση κατά μ.ο. των μαθητών στα τμήματα. Η υποχρέωση των Δ/ντών (και υπ/ντών) για μεγαλύτερο διδ. ωράριο την ώρα μάλιστα που δεν υπάρχουν γραμματείς στα σχολεία. Ο κατά κανόνα εξαναγκασμός όλων των ασθενών να κάνουν όλο το διδ. ωράριο και να απαλλαγούν από το εξωδιδακτικό (ενώ μπορούσε να γίνει το αντίστροφο).

Τα ζητήματα αυτά αλληλλοπλέκονται με την μείωση των Περιοχών μετάθεσης και την αποδυνάμωση σε προσωπικό των απομακρυσμένων σχολείων. Στην Αχαΐα εκτός απ’ αυτά που είναι μακριά από τα δυο κέντρα (Αίγιο και Πάτρα) στην θαλάσσια ζώνη, υπάρχουν πολλά σχολεία στην ενδοχώρα με ιδιαίτερη μνεία στην πρώην δυσπρόσιτη Γ΄ Αχαΐας (8 σχολεία). Αποτέλεσμα είναι με την «μέθοδο των λιγότερων μορίων σε συν. που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ» να αποσταλεί στα δυσπρόσιτα πάνω από μια δεκάδα για να καλύψει τα κενά, ενώ οι αναπληρωτές δεν φαίνονται ούτε στον ορίζοντα…

Παράλληλα είχαμε: α) αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα της Α΄ τάξης και των τριών τύπων. β) προβλήματα με τις Β΄ τάξεις σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. γ) αλλοπρόσαλλες αλλαγές στις αναθέσεις. δ) υποχρεωτικές μετατάξεις και ολικές ή μερικές διαθέσεις στην α/βάθμια εκπ/ση, όπου στην Αχαΐα υπήρξε σχεδόν πλήρης ασυνεννοησία μεταξύ των Διοικήσεων β/βαθμιας και α/βάθμιας, αφού η α/βάθμια δεν αποδέχτηκε ελευθερία των ΠΥΣΔΕ μεταξύ μερικών ή ολικών διαθέσεων στα ΠΥΣΠΕ με βάση τη νομοθεσία και την έλλειψη ειδικής εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ, αλλά ούτε δια-τήρησε σε μεγάλο βαθμό τα κενά που έδωσε στη β/βάθμια. ε) αδιανόητες καθυστερήσεις στις λίγες αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και αποσπασματικές, άναρχες και εν πολλοίς «ρουσφετολογικές» αποσπάσεις πάνω από 2000 καθηγητές σε φορείς πανελλαδικά. Τα ζητήματα αυτά διογκώθηκαν με τους μηδενικούς διορισμούς μονίμων, πράγμα πρωτόγνωρο στην ιστορία της ελλαδικής εκπ/σης, αλλά και παραβίαση αυτού ακόμα του μνημονιακού κανόνα (1:5 ή 1:10). Από την άλλη οι διορισμοί αναπληρωτών είναι ελάχιστοι. Στην Αχαΐα έχουμε μόνο δυο ΠΕ03 σε ειδικότητα που θέλει τουλάχιστον πάνω από 7, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχουμε κανέναν διορισμό στις άλλες ειδικότητες, την ώρα που η β/βάθμια Αχαΐας έχει αποστείλει ανάγκες πάνω από δεκάδα.

Αποτέλεσμα: Τεράστιες ελλείψεις στους ΠΕ03. Προβλήματα στο ΠΕ04, όπου με επιμονή μας διορθώσαμε λάθη στα κενά. Οριακό πλεόνασμα στο ΠΕ02 που οφείλεται αποκλειστικά στις 9 αποσπάσεις στην Αχαΐα (ειδικές κατηγορίες εντός Δήμου Πατρέων), όπου ο κίνδυνος των υποχρεωτικών αποσπάσεων εκτός νομού είναι ακόμα υπαρκτός και δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός. Απορρόφηση παρά τις δυσκολίες όλων των ειδικοτήτων που είναι κοινές με α/βάθμια. Ειδικά στους ΠΕ19-20 το υπουργείο με συνεχείς εγκυκλίους της τελευταίας στιγμής τόσο στα ΓΕΛ όσο και στα ΕΠΑΛ δημιουργεί συνεχώς νέα πλεονάσματα, λειτουργώντας με λογιστικό τρόπο και ανατρέποντας τις κατανομές των συλλόγων. Οριακή απορρόφηση όλων των άλλων ειδικοτήτων. Κενά ακόμη στα ειδικά σχολεία, σε παράλληλη στήριξη (Μουσικό Σχολείο) και μερικά Τμήματα ένταξης. Προβλήματα που θα αναδειχθούν σε μερικές από τις τεχνικές ειδικότητες.

Ο μεγάλος όγκος άρσης των λειτουργικών υπεραριθμιών μείωσε τη δυνατότητα αποσπάσεων εντός ΠΥΣΔΕ (σε κενά δηλ. άνω των 11 διδ. ωρών). Η χρονική καθυστέρηση, οι δυσκολίες από τις διοικήσεις των σχολείων ακριβούς αποτύπωσης κενών και προσωπικού αλλά και οι συνεχείς μετακινήσεις των Project δημιουργεί στους αιρετούς προβλήματα συνδυασμένου ελέγχου και συνεκτίμησης με τις αιτήσεις διάθεσης (που δεν επιβάλλονται, αλλά προσπαθούμε να λάβουμε υπόψη). Αυτό είναι ιδιαίτερα μεγεθυσμένο στον κλ. ΠΕ11, δεδομένου ότι δεν συμμετείχαμε λόγω απεργίας στις άρσεις υπεραριθμίας του κλάδου.

ΙΙ) Μειοψηφίες, δηλώσεις, επιφυλάξεις τακτ. αιρετού Παν. Μπούρδαλα

Α) «Ως γνωστό το Υπ. Παιδείας μεγέθυνε τις περιοχές μετάθεσης στη β/βάθμια εκπ/ση, με αποτέλεσμα στην Αχαΐα οι 4 περιοχές να γίνουν μία. Αναμενόμενο και φυσιολογικό αποτέλεσμα αυτού του μέτρου ήταν να απογυμνωθούν από εκπαιδευτικούς τα μακρινά σχολεία, κυρίως της πρ. Γ΄ περιοχής (Καλλικρατικού Δήμου Καλαβρύτων-δυσπρόσιτη), αλλά και άλλων. Ταυτόχρονα ο μηδενισμός των διορισμών μονίμων που συνήθως γινόταν στις δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά και η μεγάλη μείωση διορισμού αναπληρωτών δημιουργεί την εκπαιδευτική ανάγκη αντίστροφης μετακίνησης καθηγητών “για τις ανάγκες της υπηρεσίας”.

Με βάση τις αποφάσεις του κλάδου και τους αγώνες μας δεν νομιμοποιώ συνδικαλιστικά χωρίς αίτηση τέτοιες μετακινήσεις, αλλά το διορισμό μονίμων ή αναπληρωτών. Γι’ αυτό μειοψηφώ σε όσες διαθέσεις ή αποσπάσεις γίνονται χωρίς αίτηση σε μη όμορες ομάδες σχολείων και σε όσες δεν θα μπορούσαν να γίνουν όμορες με απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ (πράγμα που έχω ζητήσει να γίνει από τον περασμένο Μάρτη). Ειδικότερα η μειοψηφία μου γίνεται εντονότερη για ειδικότητες που στην πράξη έχουμε ελλείμματα προσωπικού ή η δημιουργία των κενών αυτών στα απομακρυσμένα μέρη του Νομού γίνεται με αποσπάσεις σε φορείς ή άλλα ΠΥΣΔΕ. Κατ’ ανάλογο τρόπο θα μειοψηφώ και σε άλλες ανάλογες αποφάσεις. Δηλώνω επίσης ότι διατηρώ επιφυλάξεις για όσες διαθέσεις έχουν προταθεί και λόγω της πίεσης για απόφαση έχω βρεθεί σε ένα ποσοστό προτάσεων σε αδυναμία ελέγχου μεταξύ συναδέλφων της ίδιας ειδικότητας, σε όλες τις ομάδες σχολείων, αλλά ιδιαίτερα ειδικά γι’ αυτές της πρ. Β΄ Αχαΐας». [Μειοψηφία Παν. Μπ. στην πρ.45/17-10-2013].

Β) «1) Μειοψηφώ για κάθε απόσπαση για τις «ανάγκες της υπηρεσίας» στους ΠΕ19-20 στις περιπτώσεις που αλλάζουν ταυτόχρονα βαθμίδα (από β/βάθμια εκπ/ση σε α/βάθμια), Καλλικρατικό Δήμο, Ομάδα σχολείων και χωρίς αίτησή τους. Να σημειώσω ακόμα ότι δεν πρόκειται για απειρο-ελάχιστες εξαιρέσεις, αλλά για πλήθος που οφείλονται σε όλες τις δυσμενείς εργασιακές και εκπαιδευτικές αλλαγές που έγιναν το τελευταίο εξάμηνο, τις οποίες συνεχώς καταγγέλλει ο οργανωμένος κλάδος μας. Στη συγκεκριμένη μάλιστα ειδικότητα είχαμε και πριν λίγες μέρες επί πλέον αλλαγές στα μαθήματα στα ΓΕΛ.

2) Δηλώνω πως σε αποσπάσεις για τις «ανάγκες της υπηρεσίας» στους ΠΕ19-20, παρά τη μειοψηφία μου, προκρίνω να μη μετακινηθούν συνάδελφοι με οργανική θέση ή όσοι έχουν κάνει «άρση της λειτουργικής υπεραριθμίας» τους τουλάχιστο στη β/βάθμια εκπ/ση με τη διαδικασία που έχει ήδη τελειώσει, διότι αυτή προηγείται αυτής για τις «ανάγκες της υπηρεσίας» και αν συμβεί θα επιφέρει δυσμενή εργασιακά, αλλά και εκπαιδευτικά προβλήματα. 3) Η προηγούμενη μειοψηφία μου, αλλά και η δήλωσή μου θα ισχύσει σε παρόμοιες υπηρεσιακές μεταβολές και στους άλλους κλάδους και ειδικότητες». [Μειοψηφία και Δήλωση Παν. Μπ. στην Πρ. 40/08-10-2013].

Γ) «Μειοψηφώ θέτοντας σοβαρές επιφυλάξεις για τα κενά των δυο αναπληρωτών στο ΠΕ03, όχι γιατί δόθηκαν στα πιο μακρινά και δυσπρόσιτα κενά (Γυμν. και ΓΕΛ Δάφνης – 1 ολόκληρο και 1 μισό), αλλά γιατί οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες στο ΠΕ03 για νέους αναπληρωτές. Στην περίπτωση αυτή η πολύ πιθανή πρόσληψη των νέων θα καταστρατηγεί έμμεσα τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών, αφού πιθανά οι έχοντες λιγότερες κοινωνικές ανάγκες να βρεθούν σε μη δυσπρόσιτα σχολεία» [Μειοψηφία Παν. Μπ. στην
πρ.38/05-10-2013 για τις δυο θέσεις αναπληρωτών]. Δ) «Λόγω των ιδιαιτεροτήτων στις τεχν. Ειδικότητες δεχτήκαμε η στελέχωση των σχολείων να γίνει με μικτό σύστημα (άρση λειτ. υπεραριθμιών, αποσπάσεις, ανάγκες). Αν όμως υπάρξουν ενστάσεις ως προς τη διαδικασία θα πρέπει να εξεταστούν με βάση τη νομοθεσία». [Κοινή δήλωση αιρετών στην πρ. 42/10-10-2013].

ΙΙΙ) Ενστάσεις

Πολλές ενστάσεις έχουν γίνει δεκτές. Είτε από τα προβλήματα με την α/βάθμια, είτε από αβλεψίες, είτε λόγω δικαίωσης άλλων ενστάσεων. Δεν έγιναν δεκτές όσες δεν στηρίχτηκαν στα προηγούμενα.

IV) Διευθυντές-Υποδιευθυντές

Νέοι Διευθυντές τοποθετήθηκαν στο 8ο Γυμν. Πάτρας (λόγω αυτοδίκαιης παραίτησης για αυτοδιοικητικούς λόγους) και ΓΕΛ Καστριτσίου (λόγω αποδοχής θέσης Σχολ. Συμβούλου). Νέοι υποδιευθυντές τοποθετήθηκαν στο Γυμν.-Λ.Τ. Ριόλου και 18ο Γυμν.-Λ.Τ. (βαρήκοων) Πάτρας μετά από προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

V) Καθηγητές στα … βιβλία

Καταγγέλλουμε ότι για ακόμα χρονιά οι υπεύθυνοι για τα βιβλία ορίστηκαν από την Δ/νση χωρίς ανοικτή πρόσκληση για τυχόν και άλλους ενδιαφερόμενους. Η Δ/ντρια είχε εκφράσει την πρόθεση γι’ αυτό από πέρσι, αλλά δεν το άλλαξε και φέτος. Η εξήγηση που μας έδωσε αφορά την εμπειρία των δυο συναδ. ΠΕ11. Μια εμπειρία όμως που δεν εναλλάσσεται ούτε κατά το πρότυπο της επικουρίας στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας είναι:

1) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτικό μέλος, κιν. 6976791812, e-mail: pmkas2004

2) Άγγελος Μπουμπούλης, αναπλ. μέλος, κιν. 6937152508, e-mail: aboubou

Πάτρα, 21-10-2013

Advertisements