ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥ ΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Posted on Updated on


– ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

– ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟ «ΔΙΑΛΟΓΟ» ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

– ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Ζωγραφάκη Ελένης και Κοτσιφάκη Θέμη

Με τη δημοσιοποίηση του σχεδίου Π.Δ. για την αξιολόγηση που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση ακόμα και ο πιο δύσπιστος συνάδελφος μπορεί να συνειδητοποιήσει πλέον το μέγεθος του κινδύνου για το επίπεδο της διαβίωσής μας, για την επαγγελματική μας υπόσταση και αξιοπρέπεια και για την ποιότητα της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στο σχέδιο αυτό, που αποτελεί μνημείο αυταρχικής αντίληψης και αντιπαιδαγωγικής νοοτροπίας, προβάλλεται προσχηματικά η ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης των προβλημάτων της εκπαίδευσης και βελτίωσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Δύσκολα κρύβονται όμως οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, να επιβληθεί ο πιο αυστηρός έλεγχος και η απόλυτη πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στις αντιλαϊκές επιλογές της εξουσίας.

Για να κατανοήσει κανείς σε όλη τους την έκταση τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης με το συγκεκριμένο σχέδιο Π.Δ., πρέπει να συνεξετάσει το σύνολο των σχετικών ρυθμίσεων και ιδίως:

Ø το Ν. 4024/2011, που εξαρτά το μισθό και την υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών από τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους (οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς χάνουν το δικαίωμα προαγωγής για δύο χρόνια),

Ø το άρ. 95 του Ν. 3528/2007, σύμφωνα με το οποίο «… υπάλληλος ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό παραπέμπεται (…) υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο […] μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό».

Ισχυρίζονται, λοιπόν, οι συντάκτες του Π.Δ. ότι στοχεύουν στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα, εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι να εφαρμόσουν μέχρι κεραίας την καταστροφική, αντιλαϊκή πολιτική της τρόικας και των μνημονίων, που έχει καταστήσει προβληματική ακόμη και την υποτυπώδη λειτουργία της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, την ίδια στιγμή που επικαλούνται την ανάγκη να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο, η πολιτική τους οδηγεί σε ένα σχολείο απογυμνωμένο από βασικές δομές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικού προσωπικού, ακόμα και τώρα, στο μέσο της σχολικής χρονιάς, και με παιδιά που υποσιτίζονται και συχνά στερούνται την πιο στοιχειώδη φροντίδα.

Με αυτά τα δεδομένα η πρότασή μας προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ ήταν να σταθούμε σε αυτό το ζήτημα, της συσπείρωσης όλου του κλάδου, για να αποκρούσουμε την επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα και στο χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, υπερβαίνοντας τις υπαρκτές διαφορές που υπάρχουν στον κλάδο μας και στις παρατάξεις του ΔΣ για τις φιλοσοφικές, εκπαιδευτικές και πολιτικές πλευρές της αξιολόγησης γενικότερα. Αυτή τη στάση, άλλωστε, κρατούσε μέχρι σήμερα και η ομοσπονδία μας.

Σε αυτό το πνεύμα ζητήσαμε να κριθεί και το αν θα ανταποκριθούμε στη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, ο οποίος καλεί σε «διάλογο» τις ομοσπονδίες, αφού όμως έχει ψηφιστεί το πλαίσιο για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης (απολύσεις, μισθολογική καθήλωση, εργασιακή ομηρεία, χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, όπως έχουν προβλεφθεί με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο – ν.4024/11, πειθαρχικό δίκαιο κ.λπ.).

Η ΠΑΣΚ και η ΔΑΚΕ, όμως, επέμειναν στην αναγκαιότητα να προβάλουμε αυτή την περίοδο και δική μας πρόταση για μια άλλη, «καλή» αξιολόγηση. Θέση που, στις σημερινές συνθήκες συνολικής επίθεσης στο δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό, μόνο σύγχυση δημιουργεί και αβαντάρει την πολιτική του Υπουργείου και της κυβέρνησης, που ενώ διαλύουν ό,τι έχει απομείνει στη δημόσια εκπαίδευση με όλα τα μνημονιακά μέτρα που λαμβάνουν, ισχυρίζονται πως ενδιαφέρονται για τη βελτίωσή της.

Καταθέσαμε εδώ και 15 μέρες κείμενο θέσεων και κριτικής πάνω στο σχέδιο ΠΔ και το πλαίσιο της αξιολόγησης, που δεν έγινε αποδεκτό από ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, κείμενο που ήταν δυνατό να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία στο ΔΣ.

Μετά από αυτά και την απόφαση της Γ.Σ. της ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία:

«αρνούμαστε με τη συμμετοχή μας να νομιμοποιήσουμε ένα διάλογο που χρησιμοποιείται ως προκάλυμμα ήδη ειλημμένων αναχρονιστικών και αντιδραστικών αποφάσεων που θα επαναφέρουν την εκπαίδευση σε εποχές αυταρχισμού και τρομοκρατίας που είναι καταδικασμένες στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας»,

κρίναμε πως δεν είχε νόημα μια συνάντηση επικοινωνιακού χαρακτήρα με τον υπουργό.

Επιμένουμε πως υπάρχει αναγκαιότητα:

– της άμεσης, αναλυτικής τοποθέτησης της ΟΛΜΕ στο σχέδιο ΠΔ και της με επιχειρήματα απόρριψής του,

– της έκδοσης ενημερωτικού υλικού προς τους συναδέλφους και γονείς για τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής στο δημόσιο σχολείο,

– της άμεσης οργάνωσης των αντιστάσεων του κλάδου με πανεκπαιδευτικό συντονισμό καταρχάς, αλλά στην πορεία με όλες ομοσπονδίες εργαζομένων, συνδυάζοντας τον αγώνα μας με τα γενικότερα αιτήματα ενάντια στη βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, που με την πολιτική τους διαλύουν κάθε δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και στέλνουν στον Καιάδα ό,τι κερδήθηκε από το εργατικό κίνημα τα τελευταία 100 χρόνια.

Για τους παραπάνω λόγους εδώ και δύο μήνες έχουμε προτείνει σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων στις ΕΛΜΕ, αλλά και Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων, για ενημέρωση, συζήτηση και οργάνωση της αντίστασης του κλάδου μας. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα τόσο η ΠΑΣΚ όσο και η ΔΑΚΕ με διάφορες δικαιολογίες δεν συναινούν στην πραγματοποίηση αυτών των αναγκαίων διαδικασιών στον κλάδο.

Αθήνα 5/2/13

Advertisements