Ο.Λ.Μ.Ε.: Υπόμνημα για το μισθολόγιο – βαθμολόγιο

Posted on


www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr                                                                Αθήνα, 16/12/11

ΠΡΟΣ:

                                                                                             – την Υπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Ά. Διαμαντοπούλου

                                                                                             – την Υφυπουργό Παιδείας

                                                                                                κ. Έ. Χριστοφιλοπούλου

 ΘΕΜΑ: Σχετικά με το Νόμο 4024/2011  

            Κυρία Υπουργέ,

            Κυρία Υφυπουργέ,

Με την εφαρμογή του νέου νόμου 4024/11 έγιναν πλέον δυστυχώς τραγική πραγματικότητα οι στοχεύσεις της εφαρμοζόμενης πολιτικής για τη φτωχοποίηση των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων στο δημόσιο (μισθολόγιο), την υπηρεσιακή και βαθμολογική μας καθήλωση, τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στο δημόσιο μέσω της εφεδρείας, του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος και των απολύσεων. 

Α. ΓΕΝΙΚΑ

Τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων καρατομούνται, οι Δημόσιες Υπηρεσίες διαλύονται, το Κοινωνικό Κράτος εξαφανίζεται. Οι επιπτώσεις από το αυτό το νόμο είναι καταλυτικές:

– Νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο με ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις των αποδοχών μας που ξεπερνούν ακόμα και το 40% φτάνοντας πολύ κάτω από τα όρια φτώχιας. Με ετήσιο καθαρό εισόδημα που ξεκινά μόλις από τις 8.500 €  και μείωση από 20-40%  ανάλογα με το μισθολογικό κλιμάκιο, από τις ήδη χαμηλές αμοιβές των εκπαιδευτικών. Καταργήθηκαν τα επιδόματα των εκπαιδευτικών (εξωδιδακτικής απασχόλησης και διδακτικής προετοιμασίας) που δεν χαρίστηκαν από τις κυβερνήσεις αλλά η χορήγησή τους ήταν αποτέλεσμα των τριών δίμηνων απεργιών των εκπαιδευτικών το 1988, το 1997 και το 2006.

– Βαθμολόγιο που συνδέει ξανά μετά από πολλά χρόνια το μισθό με το βαθμό και την εκπλήρωση των «στόχων» κάθε υπηρεσίας και μια σκληρή αξιολόγηση – χειραγώγηση. Ακόμα όμως και αν περάσει κάποιος αυτούς τους σκοπέλους θα συναντήσει το φραγμό των ποσοστών από τον ένα βαθμό στον άλλο. Για παράδειγμα από τον Β στον Α βαθμό προχωρεί μόνο το 30% αυτών που συμπληρώνουν τα προσόντα του νόμου!

– Ο πέλεκυς της εργασιακής εφεδρείας και των απολύσεων είναι φανερό ότι βρίσκεται και πάνω από τους εκπαιδευτικούς από την λήξη της σχολική χρονιάς, παρά το γεγονός πως εξαιρεθήκαν από το τελικό κείμενο του νόμου. Οι δηλώσεις του Υπουργού Διοικ. Μεταρρύθμισης κ. Ρέππα στη Βουλή για νέες ρυθμίσεις και του εκπροσώπου της τρόικας για αύξηση των απολύσεων.

– Περικοπή στο εφάπαξ αναδρομικά 15% – 20% και μέχρι και 50% στις επικουρικές συντάξεις.

– Νέες φορολογικές ρυθμίσεις με 5.000 αφορολόγητο που θα προστεθεί στην θεσμοθετημένη έκτακτη εισφορά-χαράτσι (1-2% σε όλα τα εισοδήματα) καθώς και το νέο χαράτσι για τις κατοικίες μέσω της ΔΕΗ που ήδη έχει λυγίσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

 

Β. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ

Πέρα από το γεγονός της πλήρους αντίθεσής μας στο αντιεκπαιδευτικό και αντιυπαλληλικό μισθολόγιο, που μας εξοντώνει μισθολογικά και βαθμολογικά, θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε και αρκετές παρενέργειες που προκύπτουν από τις ρυθμίσεις του:

– Πώς είναι δυνατόν να ζήσει ένας νέος εκπαιδευτικός με 640 € και μάλιστα με την τιμωρητική διάταξη για την τριετή υποχρεωτική παραμονή στον πρώτο διορισμό; Απαιτείται η άμεση κατάργηση αυτής της διάταξης και για αυτό το λόγο.

– Η βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτή των άλλων δημόσιων υπαλλήλων. Σε όλες τις προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις οι εκπαιδευτικοί είχαν διαφορετικό βαθμολόγιο που καταργήθηκε με τον νέο νόμο. Δεν είναι αποδεκτή, αλλά θα αποδειχτεί και μη λειτουργική, η βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Το σύστημα προαγωγής από βαθμό σε βαθμό και από κλιμάκιο σε κλιμάκιο, που συνοδεύεται με αξιολόγηση και μετρήσιμους στόχους, είναι αδύνατο να εφαρμοστεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.

– Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι στην κατάταξη των εκπαιδευτικών σε βαθμούς και κλιμάκια μηδενίζεται η επιπλέον προϋπηρεσία. Αυτό δεν μπορεί να σταθεί με καμιά λογική και αντιστρατεύεται τη συνταγματική αρχή της ισότητας.

– Θεωρούμε πως δεν μπορεί να μην αναγνωρίζεται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς η προϋπηρεσία τους στο δημόσιο σχολείο και να κατατάσσονται στο εισαγωγικό κλιμάκιο και βαθμό.

– Θεωρούμε επίσης απαράδεκτο να μην κατατάσσονται οι ΠΕ εκπαιδευτικοί με 5 ή 6 έτη σπουδών σε ανώτερο κλιμάκιο όπως γίνονταν μέχρι σήμερα.

– Όσον δε αφορά το Επίδομα Ειδικής Αγωγής περιλαμβάνεται πλέον στα «επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας». Όμως για να εξακολουθήσει να χορηγείται σε όλους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες που υπηρετούν στις δομές της ειδικής αγωγής, είναι απαραίτητο να καθοριστούν με ΥΑ οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησής του.

            – Όσον αφορά το επίδομα παραμεθόριων και προβληματικών περιοχών, στη διευκρινιστική εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών ερμηνεύει το νόμο διαφορετικά από τα ισχύοντα και χορηγεί το επίδομα μόνο σε όσους εργάζονται σε προβληματικές περιοχές τύπου Α’ και όχι σε αυτούς που εργάζονται στις προβληματικές περιοχές τύπου Β’.

Τα παραπάνω ζητήματα ήδη σάς έχουν τεθεί (με σχετικό υπόμνημά μας) και συζητήθηκαν στη συνάντηση με την Υφυπουργό κα Χριστοφιλοπούλου, όμως οι απαντήσεις που δόθηκαν είναι αόριστες για τα επιμέρους θέματα και απορριπτικές για τα αιτήματά μας που αφορούν τα γενικά θέματα του νόμου.

Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για την κατάργηση του ν.4024/11 και τη συνολική ανατροπή αυτής της πολιτικής, αλλά παράλληλα θα χρησιμοποιήσουμε και κάθε πρόσφορο ένδικο μέσον.

 

 

 

 

Advertisements