«Μελέτη Περίπτωσης», για τις συνεντεύξεις των υποψηφίων διευθυντών

Posted on Updated on


Θέματα Επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Θέματα Επιλογής Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Από το Ριζοσπάστη:

Χτες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωση τα θέματα που αφορούν τη «Μελέτη Περίπτωσης», για τις συνεντεύξεις των υποψηφίων διευθυντών δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Πρακτικά πρόκειται για θέματα που θα απαντήσουν οι υποψήφιοι διευθυντές, σχετικά με την αντιμετώπιση διαφόρων καταστάσεων στα σχολεία. Θα αναφέρουμε μόνο τρεις ενδεικτικές περιγραφές θεμάτων (για τα οποία ζητείται η γνώμη του υποψήφιου διευθυντή ή το τι θα έπραττε σε ανάλογη περίπτωση), που είναι αποκαλυπτικές:

  • «Στο Λύκειο στο οποίο είστε Διευθυντής οι μαθητές, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, έχουν προχωρήσει στην κατάληψη του σχολείου και αποχή από τα μαθήματά τους. Από την επαφή σας με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και από τις πληροφορίες που συγκεντρώνετε προκύπτει ότι οι καταλήψεις έχουν μάλλον «εθιμοτυπικό χαρακτήρα«, αφού οι μαθητές δεν έχουν συγκεκριμένα αιτήματα και επικαλούνται προβλήματα ήσσονος ή άνευ σημασίας για τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους. Προκύπτει επίσης ότι οι μαθητές υποκινούνται από συγκεκριμένες δυναμικές μειοψηφίες μαθητών και ότι για τη λήψη των αποφάσεων των μαθητών δεν έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες δημοκρατικές διαδικασίες».
  • «Μόλις έχετε αναλάβει την Δ/νση ενός σχολείου και έχει προκύψει κάποιο θέμα, για το οποίο θα πρέπει να εργαστείτε το απόγευμα. Ζητάτε από έναν εκπαιδευτικό του σχολείου σας να μείνει μαζί σας για να σας βοηθήσει στη διεκπεραίωση αυτή και εκείνος αντιδρά. Μάλιστα κάποια στιγμή σας λέει: «Τόσον καιρό λειτουργούσαμε μέσα στο ωράριό μας, γιατί να αλλάξει αυτό τώρα; Αφού δεν πληρώνομαι παραπάνω γιατί να δουλέψω περισσότερο»»;
  • «Η εκπαιδευτική έρευνα τα τελευταία χρόνια μας έχει προσφέρει πολλά δεδομένα από τα οποία προκύπτει ότι το επιστημονικό μάνατζμεντ στα σχολεία είναι μια αναγκαία αλλά και σπουδαία υπόθεση. Πολλοί πιστεύουν ότι η εφαρμογή των αρχών του επιστημονικού μάνατζμεντ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αξίες και τους σκοπούς των δημόσιων σχολείων».

Όσοι γνωρίζουν, στοιχειωδώς, την πραγματικότητα στα σχολεία και την πολιτική της κυβέρνησης αντιλαμβάνονται ότι: Ο διευθυντής του σχολείου της «αγοράς» πρέπει να είναι ένας καλός μάνατζερ, που δε θα επιτρέπει την παραμικρή αντίδραση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, για τα δικαιώματά τους.

Για υποψήφιους διευθυντές

Τράπεζα θεμάτων: Εγχειρίδιο κυβερνητικής προπαγάνδας

     Ακόμα και η πιο καλοπροαίρετη ανάγνωση σαστίζει μπροστά στην απροκάλυπτη διαπαιδαγώγηση των υποψήφιων διευθυντών που επιχειρείται από την τράπεζα θεμάτων που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας.

     Την ανεμίζει ως «καινοτομία» και στοχοποιεί τη σκέψη ή την εκπαιδευτική θέση που διαφοροποιείται από τη «σκληρή γραμμή» που διοχετεύει το Μαρούσι. Έτσι με τις ερωτήσεις  «περιπτώσεις», η πολιτική ηγεσία κουνά το δάκτυλο στους υποψήφιους διευθυντές και τους «βάζει» στο στόμα τι ν’ απαντήσουν.

Δηλαδή

·                     Να πιέσουν το σύλλογο διδασκόντων σε καινοτόμες δράσεις (τσιμουδιά αν ενισχύονται από επιχειρήσεις που αναιρούν το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου).

·                     Εξακολουθεί να επιμένει στην «ακαδημαϊκή αισιοδοξία» (η οποία βέβαια δεν υλοποιείται μέσα από τις δραστικές περικοπές βασικών λειτουργικών δαπανών που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο), για μισθούς ας είναι καλά η «σοσιαλιστική» κυβέρνηση, το ΔΝΤ και η ΕΕ.

·                     Βάζει απροκάλυπτα την αποδοχή της αλλαγής επαγγέλματος στον εργασιακό μας βίο κάθε 5-7 χρόνια.

·                     Ασεβεί (χωρίς εισαγωγικά) απέναντι στους συλλόγους διδασκόντων, που τους θεωρεί κάτι μεταξύ φατρίας και παρέας.

·                     Δίνει έμφαση «στην επίτευξη υψηλών ακαδημαϊκών επιπέδων» (άκρατος ανταγωνισμός και κοινωνικός αποκλεισμός χέρι-χέρι!)

·                     Τι άλλο λέει; Κάντε αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και μετά ατομική αξιολόγηση. Κάντε διαθεματικά προγράμματα και ευέλικτη ζώνη.

Ολοκληρώνοντας

     Στις δύσκολες εποχές που ζούμε τα σχολεία χρειάζονται καταρτισμένους αλλά και δημοκρατικούς διευθυντές. Δραστήριους στην διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου αλλά και της ηρεμίας στο σύλλογο διδασκόντων.

     Η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και οι καταβολές της προκοπής που έχει ο κλάδος είναι ο οδηγός. Η δε καταδίκη της ωμής κυβερνητικής προπαγάνδας είναι το χρέος της ΔΟΕ, των εκπροσώπων των σωματείων και των αιρετών.

                                                                       Αναγνωσταράς  Γιάννης

                                                                       αιρετό μέλος του Δ΄ΠΥΣΠΕ

                                                                       εκλεγμένος με τη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Advertisements