Οι πανελλαδικές εξετάσεις τελείωσαν, τα προβλήματα συνεχίζονται

Posted on Updated on


Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ Πάτρα, 1/6/2011

ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,
aelmeahaias

Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας σεβόμενο τις αγωνίες των υποψηφίων μαθητών μας δεν προέβη κατά την διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σε κανένα σχόλιο. Τώρα που όλα τελείωσαν, μαζί με τις ευχές μας για «καλά αποτελέσματα», είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε τα εξής:

1) Το Υπουργείο Παιδείας την παραμονή της έναρξης των εξετάσεων ανακοίνωσε τη μείωση του αριθμού των εισακτέων. Έτσι αναγκαστικά 10250 παιδιά λιγότερα σε σχέση με πέρυσι θα έχουν τη δυνατότητα σπουδών.

2) Το ίδιο το Υπουργείο έχει διαρρεύσει καταργήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων σε ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ, σχολών ακόμα και ολόκληρων Πανεπιστημίων. Η περιοχή μας ως γνωστόν δεν έμεινε έξω από αυτές τις διαρροές. Το ερώτημα είναι εάν οι υποψήφιοι θα έχουν τουλάχιστον επίσημη γνώση αυτών των σχεδιασμών εν όψει της κατάθεσης των μηχανογραφικών. Στο σημείο αυτό δικαιώνεται το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ, που έγκαιρα είχε αναδείξει ως προβληματική την εξαγγελία του ΥΠΔΜΘ για κατάθεση μηχανογραφικού το Μάρτιο, η οποία εντέλει δεν εφαρμόστηκε

3) Φέτος, κατά γενική ομολογία, σε αρκετά μαθήματα τα θέματα ήταν πολύ πιο δύσκολα σε σχέση με τα τελευταία χρόνια. Πέραν αυτού ήταν υπερβολικά πάνω από το επίπεδο των σχολικών βιβλίων και ο όγκος των ερωτήσεων και των σχετικών απαντήσεων ήταν μεγάλης έκτασης με αποτέλεσμα ο χρόνος να αρκεί μόνο για τους ελάχιστους μαθητές που γνώριζαν τις απαντήσεις και ταυτόχρονα είχαν ικανότητες ταχύτητας στη γραφή.

4) Εάν συνυπολογίσουμε την επί της ουσίας κατάργηση των μετεγγραφών των μαθητών ειδικών κατηγοριών, που ούτως ή άλλως εκκινούν από διαφορετική αφετηρία (ανάπηροι, ορφανοί, παιδιά πολυτέκνων κλπ) φαίνεται ότι το Υπουργείο δεν έκανε λάθος, αλλά συσχετίζοντας αυτό με όλες τις «απορυθμίσεις» στο χώρο, συμπεραίνουμε ότι αλλάζει τα δεδομένα προς την κατεύθυνση της δήθεν «αριστείας», δηλαδή στην ελιτοποίηση των σπουδών.

5) Ταυτόχρονα γίνεται φανερόότι τα παραπάνω συνδυάζονται με τις επερχόμενες συγχωνεύσεις και καταργήσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς επίσης και με τις αλλαγές τόσο στο «Νέο» Λύκειο όσο και στην Τεχνική Εκπαίδευση.

6) Οι συνεχιζόμενες περικοπές των δαπανών έπληξαν ήδη και την τριτοβάθμια εκπ/ση. Ήδη κλείνουν 24 τμήματα ΤΕΙ και 1 ΑΕΙ. Αυτό σημαίνει ότι και οι επιλογές των μαθητών μειώνονται. Μειώνονται επίσης λόγω και της επερχόμενης λαίλαπας συγχωνεύσεων. Εάν προστεθεί και η ραγδαία πτώχευση των μικρομεσαίων και λαϊκών στρωμάτων οι επιλογές οδηγούν μόνο στα τμήματα της περιοχής διαμονής. Εννοείται ότι ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν οι ειδικές κατηγορίες…

7) Οι υποψήφιοι που τελικά θα εισαχθούν σύντομα θα έλθουν αντιμέτωποι με το επερχόμενο «ακαδημαϊκό κραχ»: Τεράστιες περικοπές δαπανών, έλλειψη διδακτικού προσωπικού, εργαστηριακών δομών κλπ. Έτσι είναι πιθανό να βρεθούν μπροστά στην υποχρεωτική καταβολή διδάκτρων από τη μια σε εποχή κρίσης και χορηγών από την άλλη, με αλλοίωση της επιστημονικής γνώσης.

Κλείνοντας, θεωρούμε αναγκαίο να υπάρξει ένας διαρκής συντονισμένος αγώνας από τη νεολαία, τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους ή άνεργους γονείς για την υπεράσπιση του αυτονόητου: το Δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Σπίνος Αθανάσιος Σταμούλης Θόδωρος

Advertisements