ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ ΑΝΟΙΓΕΙ(;) ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Posted on Updated on


Δραματικά κενά εκπαιδευτικών

Απαιτούνται χιλιάδες συμπληρωματικοί διορισμοί άμεσα  

του ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΘΕΜΗ

ΜΕΛΟΥΣ Δ.Σ. ΟΛΜΕ

http://thekotsi.blogspot.com/ 

Δραματικές  αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις και στη δημόσια εκπαίδευση από τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για τη λειτουργία των σχολείων, κάτω από τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ.

Η δραματική μείωση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών (διορίζονται εφέτος οι λιγότεροι στην τελευταία 15ετία – με μείωση κατά 50%  σε σχέση με πέρυσι), σε συνδυασμό με τον τριπλασιασμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που υποχρεώθηκαν εφέτος σε πρόωρη συνταξιοδότηση (7.536 το 2010, σε σύγκριση με τις 2.610 το 2009), εξαιτίας των αντιασφαλιστικών  μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση πρόσφατα και που αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται ακόμα και στα 70 τους στην τάξη, θα έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη σοβαρών κενών στο διδακτικό προσωπικό. 

ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΟΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

Πιο δραματικά θα είναι τα προβλήματα σε μεγάλες περιοχές όπου παρατηρείται αυξημένος αριθμός εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται (π.χ. Α΄ Αθήνας το 11,2% του εκπαιδευτικού δυναμικού, Αν. Θεσσαλονίκη το 13,9%, Λάρισα το 9,5%, Γιάννινα 9,3%, Μεσσηνία 10,4% κ.λπ.!!) καθώς και σε βασικές ειδικότητες των εκπαιδευτικών όπως φιλόλογοι το 10,1% των υπηρετούντων, μαθηματικοί το 9,9%, φυσικοί-χημικοί-βιολόγοι κ.λπ. το 8,5%!!

Το θέμα λαμβάνει μεγάλη διάσταση αν σκεφτεί κανείς πως σε αυτές τις περιοχές δεν έγιναν  καθόλου (π.χ.  Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα κ.λπ.) διορισμοί εκπαιδευτικών τουλάχιστον στις 3 βασικές ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί-χημικοί).

Συνολικά παραιτείται το 8% του συνολικού εκπαιδευτικού δυναμικού που υπηρετούσε στα σχολεία της δευτεροβάθμιας τη σχολική χρονιά 2009-10 (συνταξιοδοτούνται 7536 σε σύνολο 94264 υπηρετούντων μονίμων και αορίστου χρόνου-ΙΔΑΧ καθηγητών και καθηγητριών.

(δείτε τους σχετικούς πίνακες που επισυνάπτονται)

ΚΕΝΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Ένας πρόχειρος υπολογισμός των πιθανών κενών αυτή τη στιγμή τα ανεβάζει στις 11 με 12 χιλιάδες μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, κάτι που πρακτικά σημαίνει συνενώσεις ή και καταργήσεις τμημάτων, καθώς και την υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών σε άλλο νομό ή ακόμα και σε άλλη περιφέρεια, για να συμπληρώσουν το ωράριό τους.

Και τα δύο αυτά μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως θα λύσουν και θα έχουν αρνητική επίπτωση στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Παρά το γεγονός πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διακήρυσσε σε όλους τους τόνους πως δεν θα γίνουν αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε εκτός σχολείου υπηρεσίες, ήδη έχουν αποσπαστεί 2. 815 εκπαιδευτικοί για την επόμενη χρονιά από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2.150). Και βέβαια μπορεί να είναι ο  μισός αριθμός αποσπάσεων από την περσινή χρονιά, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ισχύει η διακήρυξη Διαμαντοπούλου «ότι γυρίζουν όλοι στα σχολεία». Ακόμη δεν έχει τελειώσει αυτή η διαδικασία των αποσπάσεων. Ήδη με νέα εγκύκλιο (101536/Δ1)  που υπογράφεται από την Υπουργό Παιδείας στις 19-8-10, «δίνεται η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων απόσπασης σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν είχαν υποβάλει σχετική αίτηση για απόσπαση σε Γραφεία Περιφερειακών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και τα Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2010-2011 και επιθυμούν να αποσπαστούν στα εν λόγω Γραφεία, να υποβάλουν αιτήσεις απόσπασης στη Διεύθυνση ή το Γραφείο που ανήκουν οργανικά από 20-8-2010 έως και τις 12.00’ της 23ης  Αυγούστου 2010». Πέρα από όλα άλλα που σημειώσαμε η διαδικασία εξπρές (εξαιρετικό δείγμα διαφάνειας που τόσο «αγαπάει» η κυβέρνηση) στα μέσα Αυγούστου αφορά προφανώς «μιλημένους» και «δικά μας παιδιά». Για παράδειγμα οι νέοι προϊστάμενοι διευθύνσεων που μόλις «αξιοκρατικά» επιλέγηκαν χρειάζονται τους δικούς τους ανθρώπους!!

 (Το θαύμα της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας έκανε για μια ακόμη φορά το θαύμα του!! Πως γίνεται με αυτή την «αξιοκρατική αξιολόγηση» που τόσο διαφημίζεται ως θεραπεία για όλα τα δεινά, όταν αλλάζουν οι κυβερνήσεις να αλλάζουν όλοι οι προϊστάμενοι της εκπαίδευσης και κατά μια εντελώς διαβολική σύμπτωση, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, να πρόσκεινται στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα; Ερώτημα μάλλον αφελές και ρητορικό).

             ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Αυτό που απαιτείται άμεσα να γίνει είναι η αύξηση του αριθμού των διορισμών ούτως ώστε όλα τα κενά να καλύπτονται με μόνιμους εκπαιδευτικούς, έγκαιροι διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών όπου υφίσταται ανάγκη αναπλήρωσης, και η κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου.

Επίσης, αναγκαία είναι η νομοθετική κατοχύρωση των 25 μαθητών ανά τμήμα ως ανωτάτου ορίου, 20 μαθητών στις κατευθύνσεις του Γενικού Λυκείου και της ΤΕΕ, και 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια.

 

  ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2010                
  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ 2009 2010 ΔΙΑΦΟΡΑ % ΣΥΝ.ΜΟΝΙΜΩΝ % ΣΥΝΤ/ΣΥΝ    
1 ΑΘΗΝΑΣ Α   733     6538 11,2%    
2 ΑΘΗΝΑΣ Β   440     4011 11,0%    
3 ΑΘΗΝΑΣ Γ   295     4484 6,6%    
4 ΑΘΗΝΑΣ Δ 128 395 267 209% 3706 10,7%    
5 ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ   117     2017 5,8%    
6 ΑΡΓΟΛΙΔΑ   36     885 4,1%    
7 ΑΡΚΑΔΙΑ 23 43 20 87% 893 4,8%    
8 ΑΡΤΑ   60     766 7,8%    
9 ΑΤΤΙΚΗ ΑΝ 72 200 128 178% 3878 5,2%    
10 ΑΤΤΙΚΗ ΔΥΤ   29     1729 1,7%    
11 ΑΧΑΙΑ   250     3033 8,2%    
12 ΒΟΙΩΤΙΑ   60     1254 4,8%    
13 ΓΡΕΒΕΝΑ   13     351 3,7%    
14 ΔΡΑΜΑ   47     932 5,0%    
15 ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ 10 34 24 240% 1911 1,8%    
16 ΕΒΡΟΣ 22 51 29 132% 1147 4,4%    
17 ΕΥΒΟΙΑ 10 106 96 960% 1881 5,6%    
18 ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ 5 6 1 20% 331 1,8%    
19 ΖΑΚΥΝΘΟΣ 12 28 16 133% 463 6,0%    
20 ΗΛΕΙΑ   44     1486 3,0%    
21 ΗΜΑΘΙΑ   84     1326 6,3%    
22 ΗΡΑΚΛΕΙΟ   184     2655 6,9%    
23 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ   22     565 3,9%    
24 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΝ   587     4232 13,9%    
25 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  ΔΥΤ 78 252 174 223% 4522 5,6%    
26 ΙΩΑΝΝΙΝΑ   151     1623 9,3%    
27 ΚΑΒΑΛΑ 26 85 59 227% 1172 7,3%    
28 ΚΑΡΔΙΤΣΑ 21 77 56 267% 1238 6,2%    
29 ΚΑΣΤΟΡΙΑ 2 23 21 1050% 562 4,1%    
30 ΚΕΡΚΥΡΑ   46     1331 3,5%    
31 ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ 3 14 11 367% 421 3,3%    
32 ΚΙΛΚΙΣ   15     751 2,0%    
33 ΚΟΖΑΝΗ 29 82 53 183% 1711 4,8%    
34 ΚΟΡΙΝΘΙΑ 22 81 59 268% 1191 6,8%    
35 ΚΥΚΛΑΔΕΣ 3 33 30 1000% 1422 2,3%    
36 ΛΑΚΩΝΙΑ   35     780 4,5%    
37 ΛΑΡΙΣΑ 63 245 182 289% 2566 9,5%    
38 ΛΑΣΙΘΙ   33     731 4,5%    
39 ΛΕΣΒΟΣ 18 65 47 261% 1154 5,6%    
40 ΛΕΥΚΑΔΑ   23     308 7,5%    
41 ΜΑΓΝΗΣΙΑ   166     1976 8,4%    
42 ΜΕΣΣΗΝΙΑ   148     1428 10,4%    
43 ΞΑΝΘΗ 11 21 10 91% 833 2,5%    
44 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 40 270 230 575% 4366 6,2%    
45 ΠΕΛΛΑ   59     1329 4,4%    
46 ΠΙΕΡΙΑ   59     1178 5,0%    
47 ΠΡΕΒΕΖΑ 17 67 50 294% 681 9,8%    
48 ΡΕΘΥΜΝΟ   56     800 7,0%    
49 ΡΟΔΟΠΗ 5 26 21 420% 613 4,2%    
50 ΣΑΜΟΣ   19     604 3,1%    
51 ΣΕΡΡΕΣ   69     1557 4,4%    
52 ΤΡΙΚΑΛΑ 40 134 94 235% 1365 9,8%    
53 ΦΘΙΩΤΙΔΑ   92     1410 6,5%    
54 ΦΛΩΡΙΝΑ   22     548 4,0%    
55 ΦΩΚΙΔΑ   13     409 3,2%    
56 ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ   47     958 4,9%    
57 ΧΑΝΙΑ 37 77 40 108% 1474 5,2%    
58 ΧΙΟΣ 5 32 27 540% 778 4,1%    
  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ   84            
      6585     94264 7,0%    
                   
ΣΗΜ.: ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ/ΝΟΜΟ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΌ 1/7-10/8/ 2010
  ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ  ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΑΠΌ 1/1-30/6/2010
                   
  ΑΤΤΙΚΗ ΣΥΝΟΛΟ 263 2337     26912 8,68%    
                   
  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠ.ΠΔΒΜ                
  ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Θ.ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΟΛΜΕ      
                   
  ΣΥΝΟΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ                
  2009 2010 ΔΙΑΦΟΡΑ %          
  2601 7536 4935 190%          
  ΣΥΝ.ΕΚΠ.ΔΕΥΤ.ΕΚΠ   94264 8%          
                   
  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠ.ΠΔΒΜ                
  ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Θ.ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΟΛΜΕ      

 

  ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2010              
ΠΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ-ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΙΜΩΝ % ΣΥΝΤΑΞΙΟΔ / ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 2010 ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔ/ΣΕΩΝ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΩΝ    
1 ΘΕΟΛΟΓΟΙ 248 4026 6,2% 36 212    
2 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ 2270 22557 10,1% 470 1800    
3 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ 1061 10721 9,9% 237 824    
4 ΦΥΣΙΚΟΙ-ΧΗΜΙΚΟΙ-ΒΙΟΛ-ΓΕΩΛ 934 10939 8,5% 259 675    
5 ΓΑΛΛΙΚΗΣ 252 3625 7,0% 11 241    
6 ΑΓΓΛΙΚΗΣ 417 6180 6,7% 15 402    
7 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ 7 1745 0,4% 16 -9    
8 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ 45 1475 3,1% 24 21    
9 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ 133 2361 5,6% 8 125    
10 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ 6 930 0,6% 7 -1    
11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 421 6535 6,4% 33 388    
12 ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 73 1798 4,1% 32 41    
13 ΝΟΜΙΚΟΙ 72 1024 7,0% 5 67    
14 ΓΕΩΠΟΝΟΙ-ΓΙΑΤΡΟΙ-ΝΟΣΗΛ 93 1072 8,7% 8 85    
15 ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 106 867 12,2% 13 93    
16 ΜΟΥΣΙΚΟΙ 65 2016 3,2% 31 34    
17 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ 195 4125 4,7% 29 166    
18 ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΕΙ 131 3516 3,7% 42 89    
19-20 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 48 7234 0,7% 16 32    
32-33-34-40 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ-ΜΙΘΕ-ΙΤΑΛΙΚΗΣ   90   17 -17    
ΤΕ1 (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ) 73 1052 6,9% 7 66    
ΔΕ1 (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ) 16 342 4,7% 12 4    
ΤΕ16 ΜΟΥΣΙΚΟΙ 1 34 2,9% 11 -10    
                 
    6667 94264 7,1% 1339 5328    
                 
ΣΗΜ.: ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΌ 1/7-10/8/ 2010  
  ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ  ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΑΠΌ 1/1-30/6/2010  
  Οι ειδικότητες καθηγητών   ΠΕ 07/32/33/34 και ΤΕ16 είναι νέες στην εκπαίδευση και οι μόνιμοι δεν καλύπτουν τις ανάγκες  
  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠ.ΠΔΒΜ              
  ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Θ.ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΟΛΜΕ