ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών: Φτάνει πια, καταργήστε τον διαγωνισμό

Posted on Updated on


Πάτρα: απο τις κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση της επετηρίδας
Πάτρα: απο τις κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση της επετηρίδας

του Χρήστου Κυργιάκη : φυσικού  (αναπληρωτή,τρεις φορές επιτυχών αλλά καμία διοριστέος)

Αγαπητοί συνάδελφοι, Συγχαρητήρια σε όσους βρίσκονται στους διοριστέους,σε όσους βρίσκονται στους επιτυχόντες,σε όσους δεν έπιασαν τη βάση αλλά και σε όσους άντεξαν στην πίεση και δεν πήγαν εκ πεποιθήσεως να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κάνοντας μια αναδρομή στους διαγωνισμούς των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04 το 2004 (ενιαίος κλάδος),το 2006 (φυσικών) και το 2008 (φυσικών) προκύπτουν τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία.

Το 2004 δηλώσαν συμμετοχή 7894 υποψήφιοι,συμμετείχαν 5920 (περίπου),πέτυχαν 2008 και διορίστηκαν 376 (18,7% διοριστέοι σε σχέση με τους επιτυχόντες).

Το 2006 δηλώσαν συμμετοχή 4020 υποψήφιοι,συμμετείχαν 2951(περίπου),πέτυχαν 1090 και διορίστηκαν 285 (26,1% διοριστέοι σε σχέση με τους επιτυχόντες).

Το 2008 δηλώσαν συμμετοχή 3292 υποψήφιοι,συμμετείχαν 2395 (περίπου),πέτυχαν 1248 και διορίστηκαν 157 (12,6% διοριστέοι σε σχέση με τους επιτυχόντες).

Στον τελευταίο διαγωνισμό σημειώθηκε η μικρότερη αναλογία διοριστέοι/επιτυχόντες διότι μειώθηκαν οι διορισμοί αλλά αυξήθηκαν και οι επιτυχόντες.Προφανώς τα φροντιστήρια για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (κάποιοι τα βαπτίζουν σεμιναριακά μαθήματα) θησαύρισαν. Τελικά λύθηκε με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το πρόβλημα που δημιουργούσε ,υποτίθεται,η επετηρίδα σχετικά με την καθυστέρηση του μόνιμου διορισμού; Ασφαλώς όχι.

Οι παραπάνω αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Για παράδειγμα κάθε χρόνο παίρνουν πτυχίο στη χειρότερη περίπτωση 600 φυσικοί.Φέτος με τον ΑΣΕΠ θα διοριστούν 78 φυσικοί.Οι υπόλοιποι,αν συμμετείχαν και είναι στους επιτυχόντες θα πάρουν μόρια για να μπουν στον ενιαίο πίνακα – όχι δεν ονομάζεται επετηρίδα – ο οποίος αριθμεί 1788 άτομα.Προσοχή υπάρχει και ο ενιαίος πίνακας αναπληρωτών με μηδενική προϋπηρεσία (και χωρίς στον ήλιο μοίρα) – όχι δεν ονομάζεται επετηρίδα – καθώς επίσης και ο ενιαίος πίνακας διορισμών – όχι δεν ονομάζεται επετηρίδα-για όσους έχουν πραγματική προϋπηρεσία. -ΤιάλλαξελοιπόνοΑΣΕΠ; Καταργήθηκε η επετηρίδα και φτιάχτηκαν τρεις πίνακες και βέβαια υπάρχει και ένας άτυπος τέταρτος πίνακας που περιλαμβάνει όλους τους υπόλοιπους που δεν βρίσκονται σε κανέναν απότουςπαραπάνω τρεις πίνακες. Για να μπορέσει λοιπόν να διοριστεί κάποιος με ΑΣΕΠ θα χρειαστεί να λάβει μέρος κατά μέσο όρο σε τέσσερις με πέντε διαγωνισμούς.Προφανώς θα υπάρχουν και κάποιοι που δίνουν μία φορά και διορίζονται και κάποιοι άλλοι που δεν είναι ποτέ στους διοριστέους. -ΤιάλλοέκανεοΑΣΕΠ; Δημιούργησε μια στρατιά συναδέλφων ωρομισθίων που δεν θεωρούνται άνεργοι μόνο και μόνο επειδή αμοίβονται με 300 ευρώ το μήνα,που πληρώνονται δυο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και που καλύπτουν ανάγκες τόσο στο κανονικό πρόγραμμα όσο και στα προγράμματα της ΠΔΣ μετακινούμενοι πολλές φορές από τη μία πόλη στην άλλη για να μαζέψουν το πολύ 3 με 3,5 μόρια. Κατέστρεψε την αυτοπεποίθηση,την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνια χιλιάδων συναδέλφων, άσχετα αν τελικά διορίστηκαν ή όχι,χαρακτηριστικά απαραίτητα για κάθε άνθρωπο πόσο μαλλον για κάποιον εκπαιδευτικό. Έστειλε χιλιάδες ανθρώπους στα φροντιστήρια,ως φυσική συνέχεια του λυκείου και του πανεπιστημίου,οι οποίοι προσπάθησαν να εξασφαλίσουν ένα εισιτήριο για το όνειρό τους. – Όμως με τον ΑΣΕΠ δεν προσλαμβάνονται οι καλύτεροι για να διδάξουν στα σχολεία; Ειλικρινά ποιος σοβαρός και λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος πιστεύει πως σε δύο τετράωρες εξετάσεις ξεχωρίζουν οι καλύτεροι;Τι σημαίνει καλύτερος και ποιος το καθορίζει;Μα αν οι διορισμοί ήταν περισσότεροι θα γίνονταν και οι καλύτεροι περισσότεροι.Δηλαδή ο υπουργός ξέρει κάθε φορά πόσοι είναι οι καλύτεροι και με βάση αυτό ανακοινώνει τον αριθμό των διοριστέων; Και αν ο καλύτερος μπει να διδάξει σε μια τάξη με 30 μαθητές,πόσο καλύτερος θα γίνει;Αμφισβητεί κανένας ότι υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι που θα μπορούσαν και θα ήθελαν να κάνουν έρευνα σε κάποιο εργαστήριο αλλά διδάσκουν σε σχολεία λόγω ανύπαρκτης έρευνας στη χώρα μας; Αμφισβητεί κανείς ότι υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι που θα μπορούσαν και θα ήθελαν να βρίσκονται στα δημόσια σχολεία αλλά εργάζονται στο χώρο των φροντιστηρίων; Πώς είναι δυνατόν κάποιος να κάνει πολύ καλά τη δουλειά του ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος αλλά ως μόνιμος να στερείται δυνατοτήτων και να μη συμπεριλαμβάνεται στους καλύτερους; Τελικά με την επετηρίδα ο χρόνος αναμονής ήταν μάλλον λιγότερος και ο εκπαιδευτικός δεν περνούσε σίγουρα όλη αυτή την πολύχρονη ταλαιπωρία με εξετάσεις,άγχος, αγωνία, έξοδα και όλα τα συνακόλουθα. Εσείς που κρατάτε τα ηνία αυτής της χώρας. Καταργήστε επιτέλους το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ,μην τρέφετε τους νέους συναδέλφους με απατηλά όνειρα για διορισμό,μην τους δείχνετε αυτόν τον ψυχοφθόρο δρόμο.Όσο οι θέσεις είναι λίγες και συνεχώς μειώνονται οι περισσότεροι θα μένουν απέξω,όχι γιατί δεν είναι ικανοί αλλά γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα προφανώς δεν τους χρειάζεται όλους. Αυξήστε λοιπόν τους διορισμούς,καταργήστε την ωρομισθία,μειώστε τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα,φτιάξτε καινούργια,σύγχρονα σχολεία βάλτε σε κάποια μαθήματα και δύο εκπαιδευτικούς μέσα σε κάθε τάξη,επενδύστε επιτέλους σε μια ΄΄δομημένη΄΄ παιδεία και όχι σε δομημένα ομόλογα. Με εκτίμηση

2 σκέψεις σχετικά με το “ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών: Φτάνει πια, καταργήστε τον διαγωνισμό

    dion said:
    27/06/2009 στο 8:17 μμ

    Πολύ σωστές οι εκτιμήσεις σου , συνάδελφε, όπως και οι προτάσεις σου. Θα πρόσθετα επίσης καθιέρωση επιμορφωτικών κύκλων για όσους αποφοίτους πανεπιστημιακών σχολών επιθυμούν να διδάξουν, με έμφαση στην παιδαγωγική και καλλιτεχνική διάσταση της έννοιας «διδασκαλία». Η εξειδίκευση από μόνη της δεν μπορεί να δημιουργήσει ολοκληρωμένες προσωπικότητες .Χρειάζεται να δοθεί έμφαση στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και των ικανοτήτων του εκπαιδευτικού ,αν στόχος μας είναι η δημιουργία μιας άλλης κουλτούρας σχετικά με τη μάθηση και τη διδασκαλία. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούν να καταρριφθούν και οι τεχνητοί διαχωρισμοί μεταξύ διοριστέων, επιτυχόντων κ.ο.κ . Ίσως η έμφαση που δόθηκε από την πλευρά των αριστερών δυνάμεων μονόπλευρα στη μη κατάργηση της επετηρίδας να μην επέτρεψε στο να αναδειχτεί αυτή διάσταση . Ακριβώς αυτή η αμυντική στάση πρέπει να δώσει τη θέση της σε εναλλακτικές προτάσεις που να διαπνέονται από ένα πλατύτερο όραμα για το σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

    Παύλος Τσεκούρας said:
    27/06/2009 στο 6:25 μμ

    Εχουν κατατεθεί απο τους άμεσα ενδιαφερόμενους συναδέλφους, που συμμετέχουν στον επαίσχηντο πια «διαγωνισμό»ΑΣΕΠ πολλές σκέψεις ,κριτικές και αντιθέσεις.
    Εχω τη γνώμη οτι το οργανωμένο συν. κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδείξει το θέμα ποιο αποφασιστικά και σε προτεραιότητα.
    Η λέξη διαγωνισμός μπαίνει σε εισαγωγικά διότι ,αποδεδειγμένα πια ,αυτό το πράγμα είναι συνώνυμο της λοταρίας.Ας το ονομάσουν τουλάχιστον έτσι και να πραγματοποιούν μια live κλήρωση με χρωματιστά μπαλάκια.
    Το ΔΣ ΕΛΜΕ Αχαίας ας κάνει ένα ψήφισμα προς τη κατεύθυνση αυτή.
    Το κείμενο που ακολουθεί είναι απο την alfavita συμβολή στην συζήτηση.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.